Έρευνα: Πόσοι κάτοχοι ηλεκτρικού αυτοκινήτου έμειναν στο δρόμο από άδεια μπαταρία


Ο συνδυασμός αυτονομίας και φόρτισης δημιουργεί «πονοκεφάλους» στους κατόχους ηλεκτρικών οχημάτων. Ωστόσο, είναι εντυπωσιακός ο αριθμός όσων θα αγόραζαν και πάλι EV.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΣ ΤΖΟΥΜΑΣ - ΦΩΤΟ: ΑΡΧΕΙΟ
  • 8/5/2024

Η αυτονομία που προσφέρουν οι μπαταρίες των ηλεκτρικών οχημάτων αλλά και τα δημόσια σημεία φόρτισης αποτελούν δύο από τους μεγαλύτερους «πονοκεφάλους» για την αγορά EV.

Οι συγκεκριμένοι παράγοντες δεν λειτουργούν μόνο αποτρεπτικά για τους υποψήφιους αγοραστές, αλλά εξακολουθούν να απασχολούν και όσους προχώρησαν στην απόκτηση ηλεκτρικού αυτοκινήτου. Αυτό δείχνουν τα αποτελέσματα έρευνας που διεξήχθη στις ΗΠΑ από την Quantum Research Group LLC, για λογαριασμό της Ideal Power.

Στην έρευνα συμμετείχαν 305 ιδιοκτήτες ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Το 56% είχε στην κατοχή του ένα Tesla ενώ το υπόλοιπο 44% ένα EV άλλης μάρκας. Όλοι τους ερωτήθηκαν για την εμπειρία που έχουν αποκομίσει από τη «συμβίωση» με το όχημά τους αλλά και τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν στους τομείς της αυτονομίας αλλά και της φόρτισης.

Το 16% των ερωτηθέντων παραδέχθηκε ότι τουλάχιστον μία φορά δεν κατάφερε να ολοκληρώσει μια διαδρομή με το EV επειδή η μπαταρία αποφορτίστηκε πλήρως! Οι περισσότεροι (69%) ανησυχούν για την αυτονομία σε μεγάλα ταξίδια, ενώ σημαντικούς προβληματισμούς, σε ποσοστό 42%, προκαλούν οι μετακινήσεις σε περιοχές στις οποίες οι οδηγοί δεν γνωρίζουν καλά και, κατ’ επέκταση, δεν έχουν γνώση των υποδομών φόρτισης. Σημαντικό είναι και το ποσοστό (37%) όσων επισημαίνουν ότι υπήρξαν περιπτώσεις που το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας ήταν απρόσμενα χαμηλό.

Ως αποτέλεσμα, η ανησυχία για την αυτονομία στις μετακινήσεις έχει επηρεάσει την ικανοποίηση που εισπράττουν από το ηλεκτρικό τους αυτοκίνητο σε ποσοστό 44%. Ωστόσο - και εδώ είναι το εντυπωσιακό - το 91% των ερωτηθέντων θα επέλεγε και πάλι EV ως το επόμενο αυτοκίνητό του.

Όσο για τη φόρτιση; Ένας στους 10 επεσήμανε ότι χρειάστηκε να περιμένει τουλάχιστον για 1 ώρα σε δημόσιο φορτιστή επειδή όλες οι θέσεις ήταν κατειλημμένες, αν και συνήθως ο μέσος χρόνος αναμονής δεν ξεπερνά τα 15 λεπτά. Γι’ αυτό το λόγο το 42% εμφανίζεται πρόθυμο να πληρώσει ακόμα και 15 δολάρια για να έχει εξασφαλισμένη θέση φόρτισης όταν τη χρειαστεί. Πάντως, το 70% των κατόχων EV που ρωτήθηκαν, φορτίζει το αυτοκίνητό του κυρίως στο σπίτι και μόλις το 16% εμπιστεύεται, κατά βάση, τα δημόσια σημεία φόρτισης.

Τέλος, το μεγαλύτερο ποσοστό (56%) ανησυχεί για την αυτονομία του ηλεκτρικού οχήματος και όχι για τη δυνατότητα που θα έχει για να φορτίσει την μπαταρία του (44%).

Πηγή: Quantum Research Group LLC

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Έρευνα: Xαμηλότερη η αξιοπιστία των EV σε σχέση με τα θερμικά

Έρευνα: Ένας στους δύο κατόχους EV στρέφεται σε θερμικό στην επόμενη αγορά του

Έρευνα: Πόσοι Έλληνες οδηγοί θα έχουν ηλεκτρικό αυτοκίνητο μέχρι το 2035