Οι 10 χώρες με τους περισσότερους φορτιστές στον κόσμο – Ποια είναι στην κορυφή


Η πρώτη ευρωπαϊκή χώρα της λίστας βρίσκεται στην 4η θέση και προφανώς δεν είναι η Ελλάδα.

  • 6/7/2023

Είναι ένα από τα βασικά θέματα που απασχολούν τους ανθρώπους που έχουν στα χέρια τους τον εξηλεκτρισμό των οχημάτων και την πολυπόθητη πράσινη μετάβαση στις μεταφορές. Αναφερόμαστε στα εθνικά δίκτυα φορτιστών τα οποία όσο δεν αναπτύσσονται τόσο αυξάνεται ο «σκεπτικισμός» με τον οποίο αντιμετωπίζουν οι οδηγοί τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, σε συνδυασμό πάντα με τις υψηλές τιμές τους.

Σε πρόσφατη έρευνα που έκανε η πλατφόρμα safebettingsites.com, χρησιμοποιώντας στοιχεία από το International Energy Agency (IEA) και την Statista, παρουσιάζεται η λίστα με τις 10 χώρες που έχουν πατήσει τέρμα το «γκάζι» και έχουν εγκαταστήσει τα περισσότερα σημεία φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων σε απόλυτους αριθμούς.

Στην πρώτη θέση βρίσκεται η μεγάλη πρωταγωνίστρια του εξηλεκτρισμού των οχημάτων και η χώρα που έχει στα χέρια της το μεγαλύτερο κομμάτι της παραγωγής μπαταριών. Η Κίνα διαθέτει σήμερα 1.760.000 φορτιστές εκ των οποίων οι 760.000 είναι ταχυφορτιστές.

Μάλιστα δεν αναμένεται να χάσει σύντομα την πρωτιά αφού στη δεύτερη θέση είναι η Κορέα με μόλις 201.000 φορτιστές, εκ των οποίων οι 21.000 ταχυφορτιστές.

Στην τρίτη θέση είναι οι ΗΠΑ με 128.000 (οι 28.000 ταχυφορτιστές) ενώ από εκεί και πέρα, μέχρι την 10η θέση, ξεκινούν την αντεπίθεση οι ευρωπαϊκές χώρες, με μοναδική εξαίρεση την 9η χώρα που είναι η Ιαπωνία. Στη Γηραία Ήπειρο τα πρωτεία ανήκουν στην Ολλανδία  με 124.300 φορτιστές (οι 4.300 ταχυφορτιστές).

Ελπίζουμε κανείς από εσάς να μην περίμενε ανοίγοντας το συγκεκριμένο άρθρο να δει την Ελλάδα στη λίστα με το top10. Δυστυχώς η χώρα μας τον περασμένο Οκτώβριο έλαβε σήμα κίνδυνου από τον ACEA όπου την έχει συμπεριλάβει σε εκείνες με τα πιο ανεπαρκή δίκτυα φορτιστών στην Ευρώπη.

Η αλήθεια είναι ότι τα τελευταία χρόνια έχει γίνει μια σημαντική προσπάθεια και από τα 58 δημοσίως προσβάσιμα σημεία που υπήρχαν πανελλαδικά το 2019, σήμερα να έχουμε ξεπεράσει τα 2.000. Μεγάλος στόχος της νέας κυβέρνησης, η οποία μετέφερε τον τομέα της ηλεκτροκίνησης εξ ολοκλήρου στο χαρτοφυλάκιο του Υπουργείο και Μεταφορών, είναι το 2025 η Ελλάδα να έχει 25.000 δημόσιους φορτιστές.