Το ηλεκτρικό Aygo δεν είναι στα άμεσα πλάνα της Toyota - Η εξήγηση που δίνουν οι Ιάπωνες


Το Toyota Aygo X δεν πρόκειται να δει σύντομα τον ηλεκτρικό του αντικαταστάτη, αφού ένα οικονομικό ζήτημα κάνει τους ανθρώπους της εταιρείας επιφυλακτικούς.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΜΑΡΙΛΗ ΠΙΝΙΑΤΑΡΟ / ΦΩΤΟ: ΑΡΧΕΙΟ, TOYOTA - Jayson Fong
  • 16/1/2024

Η Toyota δεν έχει στα άμεσα πλάνα της την αντικατάσταση του Aygo X από ένα μικρό, φθηνό EV, αφού το αυξημένο κόστος των μπαταριών καθιστούν οποιοδήποτε τέτοιο μοντέλο μη βιώσιμο από οικονομικής άποψης. Οι Ιάπωνες φαίνεται ότι δε θα ακολουθήσουν τους αντιπάλους τους, όπως η Volkswagen κι η Renault, οι οποίοι έχουν επιβεβαιώσει ήδη το λανσάρισμα ηλεκτρικών οχημάτων που δε θα ξεπερνούν τα 20.000 ευρώ.

Σύμφωνα με την εταιρεία, το φθηνότερο ηλεκτρικό μοντέλο στην γκάμα της θα είναι η έκδοση παραγωγής του νέου Urban Crossover concept, το οποίο όμως θα κοστίζει περίπου 32.000 ευρώ και θα καταφτάσει εντός του 2024.

Ο Andrea Carlucci, διευθυντής του τμήματος εξέλιξης προϊόντων της Toyota, είπε, μιλώντας στο Autocar, ότι υπάρχει ακόμα μία «πολυτέλεια στον τομέα των ηλεκτρικών οχημάτων» κι ότι «πρέπει να υπάρξει σημαντική αλλαγή στο κόστος των μπαταριών,» πριν ένα ηλεκτρικό μικρό αυτοκίνητο περάσει στη μαζική παραγωγή.

«Δεν μπορούμε να καταφέρουμε κάτι τέτοιο αυτή τη στιγμή,» προσέθεσε. Με το Urban Crossover να παίρνει τη θέση του στη βάση της γκάμας της Toyota, η ερώτηση είναι: Τι θα συμβεί με το ηλεκτρικό supermini concept που παρουσίασε η Toyota το 2021;

Αυτή τη στιγμή δε βρίσκεται στα σχέδια της εταιρείας να το περάσει στην παραγωγή, παρόλο που πολλά από τα concept cars που είχε παρουσιάσει τότε ο πρώην πρόεδρος και CEO της εταιρείας, Akio Toyoda, θα καταφτάσουν σύντομα στις εκθέσεις.

Ο Carlucci τόνισε ότι ένα μικρό EV με κόστος χαμηλότερο των 25.000 ευρώ δεν είναι άπιαστο όνειρο. «Δεν είπα ότι δε χρειαζόμαστε ένα προϊόν σε αυτήν την τιμή. Απλά παρατηρώ πού βρίσκεται η αγορά αυτή τη στιγμή,» είπε.

Παρόλο που η Toyota δε θα εστιάσει στη μικρή κατηγορία, αυτό δε συνεπάγεται ούτε τη στροφή της προς τα SUV. «Έχουμε μοντέλα, όπως το Yaris, που είναι πολύ σημαντικά για τη μάρκα μας στην Ευρώπη, περισσότερο από άλλα αυτοκίνητα,» εξήγησε ο Carlucci, υποδεικνύοντας ότι η κατεύθυνση που θα ακολουθήσει η εταιρεία θα ευνοήσει το επιτυχημένο hatchback, το οποίο αναμένεται να αντικατασταθεί από ένα EV στο μέλλον, σύμφωνα με τα λεγόμενά του.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Η Toyota αναβαθμίζει στα... σημεία το bZ4X - Ποιες αλλαγές έγιναν

Δε φαντάζεστε ποιο «ιδιαίτερο» μοντέλο της Toyota πέρασε σε πωλήσεις τη Supra

Toyota FT-Se: Όλες οι πληροφορίες για τον διάδοχο του MR2