Η Audi επεκτείνει την οικογένεια των ηλεκτρικών GT της, καθώς προσθέτει στην γκάμα της το e-tron GT quattro, κάνοντας ένα σημαντικό βήμα στην κατηγορία των πολυτελών ηλεκτρικών οχημάτων.
Από το 2020, το e-tron GT έχει καθιερωθεί ως το ταχύτερο, πιο ισχυρό μοντέλο της Audi, την ηλεκτρική της ναυαρχίδα, κι όχι άδικα. Η ανανεωμένη εκδοχή του, που παρουσιάστηκε το καλοκαίρι του 2024, φρεσκαρίστηκε και στις τρεις εκδόσεις της.
Οι ηλεκτροκινητήρες του «απλού» e-tron GT προσφέρουν 925 PS, επιτρέποντάς του να επιταχύνει στο 0-100 km/h σε μόλις 2,5 sec. Όσον αφορά τις εκδόσεις S e-tron GT και RS e-tron GT, αυτές προσφέρουν 564 PS και 679 PS αντίστοιχα, κάνοντας τα 0-100 km/h σε 3,4 sec και 2,8 sec. Η τελική ταχύτητα των δύο RS εκδόσεων περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250 km/h, ενώ η βασική έκδοση μπορεί να αγγίξει μέχρι και τα 245 km/h.
Ακολούθησε και το RS e-tron GT Performance, που φέρει δύο ηλεκτροκινητήρες, έναν στον εμπρός κι έναν στον πίσω άξονα, απόδοσης 342 PS και 564 PS αντίστοιχα, καθιστώντας το με διαφορά πιο ισχυρό μοντέλο παραγωγής των Γερμανών.
Το e-tron GT quattro, το οποίο είναι ήδη διαθέσιμο, έρχεται με ισχύ 503 PS, που αυξάνονται στους 585 PS με το Launch Control, ενώ συνοδεύεται από μπαταρία 105 kWh που προσφέρει αυτονομία 622 km.
Μάλιστα, μπορεί να φορτίσει με ταχύτητα ως και 320 kW, χάρη στην αρχιτεκτονική των 800V, γεγονός που του επιτρέπει να «γεμίσει» για 285 km μέσα σε μόλις 10 λεπτά.
Ως quattro, διαθέτει ένα έξυπνο σύστημα τετρακίνησης, που κατανέμει τη ροπή στον εμπρός και τον πίσω άξονα με «αστραπιαία ταχύτητα», σύμφωνα με την Audi. Για να το καταφέρει αυτό, το σύστημα αναλύει την κατάσταση οδήγησης και ρυθμίζει ανάλογα την κατανομή ισχύος. Ο ακριβής έλεγχος της κίνησης επιτυγχάνεται σε λίγα χιλιοστά του δευτερολέπτου.
Σχεδιαστικά, το νέο e-tron GT quattro έχει γραμμές παρόμοιες με εκείνες του βασικού e-tron GT, αλλά εξοπλίζεται με μεγαλύτερες ζάντες και έχει σαφώς μεγαλύτερο μεταξόνιο. Έμφαση δόθηκε και στον συντελεστή οπισθέλκουσας που είναι εξαιρετικά χαμηλός στο 0,24, γεγονός που βοηθά και στην κατανάλωση της ενέργειας της μπαταρίας λόγω των μειωμένων αεροδυναμικών αντιστάσεων, ενώ φέρει και ρυθμιζόμενες εισαγωγές αέρα.
Επιπλέον, η τοποθέτηση του συστήματος της μπαταρίας έχει γίνει με τέτοιο τρόπο που απελευθερώνεται χώρος στο εσωτερικό του οχήματος, προσφέροντας άνεση σε όλους τους επιβάτες. Αν ρίξει κανείς και τα πίσω καθίσματα, προκύπτει χώρος ως και 405 L, ενώ μπροστά, κάτω από το καπό, θα βρει κανείς αποθηκευτικό χώρο 77 L.
Στη Γερμανία, η τιμή της βασικής έκδοσης ξεκινά από τα 108.900 ευρώ.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Προ των πυλών το νέο Audi Q2 – Όσα γνωρίζουμε
Η Audi βάζει πωλητήριο στην Italdesign - Η ιστορία του θρυλικού σχεδιαστικού οίκου
Το Audi A6 γίνεται PHEV και έρχεται με 367 PS και 106 km ηλεκτρικής αυτονομίας (τιμές-εκδόσεις)