Kawasaki - Προεχώς... ραντάρ και προηγμένα συστήματα ασφαλείας


Πρώτα ήταν η Ducati, μετά η KTM, τώρα στον “χορό” φαίνεται να μπαίνει και η Kawasaki, με βάση τις πατέντες που κατέθεσε προς κατοχύρωση. Ο λόγος για την ενσωμάτωση “ραντάρ” στα δίτροχα μοντέλα των “πράσινων” ή για να είμαστε πιο ακριβείς, αισθητήρων που θα εντοπίζουν τα οχήματα που προπορεύονται και θα υπολογίζουν την απόσταση από αυτά. 

  • 17/4/2019

Με αυτό τον τρόπο, θα είναι δυνατή η ενσωμάτωση αυτόματης πέδησης και δυναμικού cruise control στο οπλοστάσιο των συστημάτων ασφαλείας των μελλοντικών μοντέλων της Kawasaki. O τρόπος λειτουργίας είναι απλός, τα δεδομένα που θα συλλέγονται από τον αισθητήρα, θα στέλνονται στην επεξεργαστικό μονάδα της μοτοσυκλέτας. Όταν οι τιμές απόστασης από το προπορευόμενο όχημα λάβουν μια οριακά μικρή τιμή, θα ενεργοποιούνται αυτόματα τα φρένα. 

Ακούγεται βέβαια απλό, αλλά στην πραγματικότητα κρύβει πολλές δυσκολίες στην δίτρχοη υλοποίηση του, αφού για παράδειγμα, αν γίνει αυτόματη ενεργοποίηση των φρένων ενώ η μοτοσυκλέτα βρίσκεται υπό κλίση, αυτό μπορεί να έχει πολύ άσχημη εξέλιξη και να οδηγήσει ακόμη και σε πτώση. 

Προφανώς λοιπόν, το σύστημα θα δίνει εντολές συνεργαζόμενο και με την IMU μονάδα της μοτοσυκλέτας, ενώ απαραίτητη προϋπόθεση θεωρούμε ότι είναι και η παρουσία cornering ABS. Σε ότι αφορά τώρα στο δυναμικό cruise control, αυτό θα διατηρεί μια σταθερή απόσταση ασφαλείας από τα προπορευόμενα οχήματα, επεμβαίνοντας αυτόματα στο γκάζι και στα φρένα. 

Η Kawasaki, δεν αρκέστηκε μόνο στην συλλογή δεδομένων από την μπροστινή πλευρά όμως, καθώς στα σχέδια διακρίνεται και άλλος ένας αισθητήρας – ραντάρ, τοποθετημένος στην ουρά της μοτοσυκλέτας. Αυτός παρά το ότι θα επιτελεί το ίδιο έργο με την μπροστινή μονάδα, δηλαδή θα λαμβάνει δεδομένα που θα αφορούν στην απόσταση των οχημάτων, δεν θα επενεργεί αυτόματα στο φρένο ή στο γκάζι αλλά θα ειδοποιεί τον αναβάτη με ηχητικά και οπτικά σήματα, όταν ένα όχημα έχει πλησιάσει κοντά στην πίσω πλευρά της μοτοσυκλέτας. 

Προς το παρόν, δεν υπάρχουν στοιχεία σχετικά με το πότε και σε ποια μοντέλα θα ενσωματώσει η Kawasaki το σύστημα αυτό. Στα σχέδια βέβαια απεικονίζεται ένα Versys 1000 αλλά αυτό από μόνο του δεν σημαίνει κάτι, το σίγουρο είναι πάντως, ότι αρχικά τουλάχιστον, το προνόμιο θα το έχουν μοντέλα μεγάλου κυβισμού και υψηλού επιπέδου εξοπλισμού. 

Σε ότι αφορά στον κατασκευαστή με τον οποίο θα συνεργαστεί η Kawasaki για να υλοποιήσει το σύστημα αυτό, όλες οι ενδείξεις δείχνουν πως πρόκειται για την Bosch. Η Kawasaki έχει ήδη εδραιώσει συνεργασία με την εταιρεία, εξοπλίζοντας πολλά μοντέλα της με μονάδες ABS, Cornering ΑΒS και IMU, ενώ η γερμανική εταιρεία έχει σημειώσει αρκετή πρόοδο στην εξέλιξη τέτοιων συστημάτων.