Test Ride BMW F750GS: Απόλυτα ισορροπημένο!


H περίπτωση του BMW F750GS, είναι μοναδική στον κόσμο των μοτοσυκλετών. 

  • 17/8/2019

Όταν όλοι οι κατασκευαστές “κλέβουν” στους κυβισμούς, στρογγυλοποιώντας –ακόμα και …ξεδιάντροπα- πάντα προς τα πάνω, το F750GS, από τότε που παρουσιάστηκε ως F650GS το 2008, ήταν “αδικημένο”, με την επίσημη ονομασία του να υποδηλώνει μικρότερη από την πραγματική, χωρητικότητα κινητήρα.

Τελικά τι είναι το F750GS; Ένα “λιγότερο” F850GS ή μια μοτοσυκλέτα με την δική της ξεχωριστή προσωπικότητα στην γκάμα της BMW αλλά και της κατηγορίας γενικότερα; 

Σχεδίαση 

Στον τομέα της σχεδίασης, για πρώτη φορά υπάρχει τόση σύγκλιση με το F850GS και τα δύο μοντέλα έχουν κοινά τα περισσότερα χαρακτηριστικά τους, με την διαφοροποίηση να γίνεται κυρίως μέσω των χρωματισμών  Αυτό που φανερώνουν επίσης οι νέες γραμμές είναι ότι επιχειρείται μια σύνδεση με τα R1200GS, ειδικά στην περιοχή του ρεζερβουάρ και των πλαϊνών πλαστικών σε αυτό. Τώρα σε σχέση με το προκάτοχο μοντέλο, F700GS, το νέο F750GS  δείχνει σαφώς πιο δυναμικό και για πρώτη φορά πάλι, δεν έχει “τεχνηέντως υποβαθμιστεί”, εμφανισιακά. Η μεταφορά του ρεζερβουάρ μπροστά, από τη ουρά που βρισκόταν στις προηγούμενες εκδόσεις, επέτρεψε επίσης μια διαφορετική σχεδίαση στην περιοχή αυτή, που χρησιμοποιεί ένα χαρακτηριστικό στοιχείο της BMW, την θέαση του υποπλαισίου, ενός μέρους του στην συγκεκριμένη περίπτωση. 

ΒΜW F750GS 4
ΒΜW F750GS 4

Τι έχει αλλάξει; 

Τα πάντα! Όπως έχει ήδη αναφερθεί, πρόκειται ουσιαστικά για νέα μοτοσυκλέτα. Για αρχή, το σημαντικότερο δομικό στοιχείο, το πλαίσιο, παραμένει ατσάλινο αλλά έχει υιοθετήσει μια νέα, δύο δοκών φιλοσοφία με στιβαρές προεκτάσεις για την σύνδεση του με τον κινητήρα, ο οποίος χρησιμοποιείται ως ενεργό τμήμα του πλαισίου. Στα φρένα έχουμε επίσης αλλαγές, με νέους δίσκους 305 χλστ. μπροστά (έναντι 300 χλστ. προηγούμενης έκδοσης). Ερχόμαστε τώρα στον κινητήρα που το μόνο που έχει διατηρήσει κοινό με τον προηγούμενο, είναι η διάταξη! Πρόκειται για ένα εντελώς νέο μηχανικό σύνολο με διάταξη δύο κυλίνδρων σε σειρά, με 2 ΕΕΚ και οκτώ βαλβίδες.

O νέος κινητήρας είναι πλήρως επανασχεδιασμένος, με την χωρητικότητα του να έχει αυξηθεί στα 853 κ.εκ. (προηγούμενος κινητήρας 798 κ.εκ.) και η απόδοση του είναι 77 ίπποι για το F 750 GS.  

Εξοπλισμός 

Σε ότι αφορά στον εξοπλισμό, οι μοτοσυκλέτες της BMW Motorrad ανέκαθεν αποτελούσαν σημεία αναφοράς στην κατηγορία τους και το νέο F750GS, δεν αποτελεί εξαίρεση. Στον standard εξοπλισμό συμπεριλαμβάνονται λοιπόν Full LED προβολέας, ABS, ΑSC (Traction Control) αλλά και δυνατότητα επιλογής μεταξύ δύο χαρτών σε ότι αφορά στην απόδοση του κινητήρα, “Road” και “Rain”, με το “Rain”, να έχει ως αποτέλεσμα μια πολύ ήπια μεταφορά ισχύος στον πίσω τροχό για τις βροχερές συνθήκες μειωμένης πρόσφυσης. Τεράστια είναι η λίστα του προαιρετικού εξοπλισμού, επιτρέποντας στον καθένα να δημιουργήσει, με το ανάλογο αντίτιμο βέβαια, μια έκδοση “κομμένη και ραμμένη” στα μέτρα του.  

ΒΜW F750GS 2
ΒΜW F750GS 2

Βελούδο 

Αρχίζοντας από τον κινητήρα, όπου όπως αναφέρθηκε πιο πάνω, έχει τέτοιας έκτασης αλλαγές που θωρείται ουσιαστικά μια νέα μονάδα, η απόδοση του έχει σημειώσει σαφώς μια αύξηση αλλά όχι σημαντική. Οι ίπποι είναι πλέον 77 στις 7.500 σ.α.λ.  (από 75 στις 7.300 σ.α.λ.) και η ροπή 8,4 kg-m στις 6.000 σ.α.λ. από 7.8 kg-m στις 5.300. Στην πράξη έχει –και με το παραπάνω- την ισχύ που χρειάζεται μια μοτοσυκλέτα σαν το F750GS και μάλιστα διαθέσιμη ανά πάσα στιγμή.

Η οδηγική του συμπεριφορά είναι ουδέτερη, έχει ελαφριά αίσθηση παρά τα 224 γεμάτα κιλά του και είναι υπάκουο και πρόθυμο στις εντολές του οδηγού που ορίζονται από το φαρδύ και καλό στις λαβές του τιμόνι. 

Σε πιο ανοικτό δρόμο, το F750GS έχει την δυνατότητα να ταξιδεύει με ταχύτητες 150 απροβλημάτιστα, χωρίς κραδασμούς. Είναι απόλυτα σταθερό (υπάρχει και σταμπιλιζατέρ στην κάτω τιμονόπλακα) και μπορεί να στρίψει σε παρατεταμένες με πολλά χιλιόμετρα χωρίς ίχνος αδυναμιών από πλαίσιο και αναρτήσεις. Το μόνο που χρειάζεται σε αυτή την περίπτωση, απαραιτήτως όμως, είναι η αλλαγή της standard ζελατίνας με μια ψηλότερη. 

Η μοτοσυκλέτα παραμένει ουδέτερη και σε δρόμους με στροφές αλλά σε καμία περίπτωση δεν θα πρέπει το “ουδέτερη” να συγχέεται με το “αργή”, γιατί αργή δεν είναι σε καμία περίπτωση. Για την ακρίβεια είναι όσο γρήγορη θέλει να την πάει ο οδηγός της, με τα όρια της να βρίσκονται αρκετά ψηλά, έχοντας τα φόντα να οδηγηθεί ως street μοντέλο. 

Ιδανικά πολυχρηστικό 

Η τρίτη γενιά του F750GS, έχει ανανεωθεί ριζικά, χωρίς όμως να έχει αλλάξει “στίγμα” σε ότι αφορά στον χαρακτήρα και στην χρήση. Κατηγοριοποιείται ως On-Off, στην πραγματικότητα όμως –και ακόμη περισσότερο στην Ελληνική πραγματικότητα- πρόκειται για ένα μοντέλο ικανό να αντεπεξέλθει με απόδοση πάνω από τον μέσο όρο, σε οτιδήποτε του ζητηθεί στο ασφάλτινο πεδίο. Είναι πιο άνετο και προσφέρει μεγαλύτερους χώρους από τα street ανταγωνιστικά μοντέλα, χωρίς να υπολείπεται σε οδηγική συμπεριφορά, ενώ ο 19άρης τροχός μπροστά και η ελαφρώς πιο μεγάλες διαδρομές αναρτήσεων, αντεπεξέρχονται καλύτερα στο δικό μας οδικό δίκτυο. Με την τιμή της standard έκδοσης να ξεκινά από τα 9.990 ευρώ και να φτάνουν, όπως στην περίπτωση της μοτοσυκλέτας της δοκιμής που ήταν αρκούντως εξοπλισμένη, στα 13.920 ευρώ το F750GS, δεν είναι ακριβώς “προσιτή”. Μιλάμε όμως για ένα από τα πλέον ισορροπημένα μοντέλα της αγοράς και αυτό δεν είναι κάτι εύκολο να επιτευχθεί από κανέναν κατασκευαστή. Και κάτι τελευταίο, μην μπερδεύεστε με το “750”, η μοτοσυκλέτα απέχει 148 κ.εκ. από το λίτρο.  

ΒΜW F750GS 3
ΒΜW F750GS 3