Οδική βοήθεια: Το αθέατο πρόβλημα που προκύπτει με τα ηλεκτρικά οχήματα


Η παροχή οδικής βοήθειας είναι εξ ορισμού μία επικίνδυνη διαδικασία, που γίνεται πιο επισφαλής λόγω των ηλεκτρικών οχημάτων.

  • ΦΩΤΟ:
  • 15/1/2024

Τα ηλεκτρικά οχήματα έχουν αλλάξει αρκετές νόρμες και διαδικασίες στην αυτοκίνηση, λόγω της ιδιαιτερότητάς τους, αλλά και της επικινδυνότητας που υπάρχει με τις μπαταρίες. Μία από τις εκφάνσεις της αυτοκίνησης που πρέπει να διαφοροποιηθεί για τα EV είναι η οδική βοήθεια, γεγονός που τόνισε με παρρησία η Εθνική Ένωση Οδικής Βοήθειας της Ισπανίας

Η ένωση, η οποία έχει υπό την ευθύνη της όλες τις οργανώσεις οδικής βοήθειας της χώρας, αναφέρει πως πρέπει οι αρμόδιες αρχές να καθίσουν στο τραπέζι από κοινού για να βρεθούν λύσεις που να διασφαλίζουν την ασφάλεια των εργαζομένων και το ότι δεν θα μείνει κανένα αυτοκίνητο χωρίς εξυπηρέτηση.

Ένα από τα βασικά προβλήματα αφορά το γεγονός πως τυχόν ζημιές που εμφανίζονται κατά τη μεταφορά των οχημάτων λόγω της πολυπλοκότητάς του (σε σχέση με τα οχήματα που έχουν ΜΕΚ) δεν καλύπτονται από τις ασφαλιστικές εταιρείες, με αποτέλεσμα οι εταιρείες οδικής βοήθειας να πρέπει να αναλάβουν το ρίσκο και μαζί τα πιθανά έξοδα.

Επιπλέον, οι άνθρωποι της ένωσης εξήγησαν τα ρίσκα που ενέχει η παροχή βοήθειας σε EV, μιλώντας στην El Espanol

Υπάρχει κίνδυνος ηλεκτροπληξίας, πυρκαγιάς, δηλητηρίασης από αέρια, με την ανακοίνωση της ένωσης να αναφέρει πως «ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο μπορεί μετά από ένα ατύχημα να βραχυκυκλώσει και σε κάποιες περιπτώσεις αυτό μπορεί να κάνει τις μπαταρίες να εκραγούν. Κι αυτό μπορεί να έχει ολέθριες συνέπειες για τον χειριστή ή τον οδηγό του οχήματος.»

Ο εκπρόσωπος της ένωσης, Xavier Marti, επεσήμανε παράλληλα και το κόστος του χειρισμού και της μεταφοράς ενός EV που έχει «μείνει» στον δρόμο:

«Η τάση ενός ηλεκτρικούς οχήματος δεν είναι στα 12 volt όπως στα θερμικά. Δεν έχουν όλες οι εταιρείες οδικής βοήθειας τον χρόνο και τα χρήματα για να εκπαιδεύσουν το προσωπικό τους για αυτού του είδους τα οχήματα.»

Ακόμα και το να ανυψωθεί το όχημα στον γερανό αποτελεί πρόσκληση, καθώς ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο με ζημιά στον δρόμο δεν έχει ισχύ, άρα δεν μπορεί και να κινηθεί.

«Είναι πολύ περίπλοκο να φορτωθεί στον γερανό, εκτός κι αν έχεις τον κατάλληλο εξοπλισμό που δεν έχουν όλες οι εταιρείες. Όλη αυτή η επιπλέον δουλειά χρειάζεται περισσότερο χρόνο από ό,τι για ένα αυτοκίνητο με θερμικό κινητήρα. Για αυτό πολλές φορές οι εταιρείες οδικής βοήθειας απλά αρνούνται να παράσχουν τις υπηρεσίες τους όταν το περιστατικό αφορά ηλεκτρικό αυτοκίνητο.»

Ως εκ τούτου, προκύπτει η επιτακτική ανάγκη εξεύρεσης λύσης σε αυτά τα προβλήματα, με τον κ. Marti να τονίζει τη σημασία αλλαγής των όρων και των καλύψεων των συμβολαίων των ασφαλιστικών εταιρειών.

«Ζητάμε από τις ασφαλιστικές να υπάρχουν άλλοι όροι και διαφορετικά ασφάλιστρα για την παροχή βοήθειας σε περιστατικά με ηλεκτρικά οχήματα. Με αυτόν τον τρόπο οι εταιρείες θα μπορούσαν να εκπαιδεύσουν τους εργαζομένους τους και να αποφευχθούν τυχόν ατυχήματα. 

«Όταν μία εταιρεία είναι γεμάτη με κλήσεις και δέχεται ακόμα περισσότερες, τις απορρίπτει, κάτι που αναγκάζει την ασφαλιστική να βρει άλλη εταιρεία οδικής βοήθειας, πιο μακριά, αναγκάζοντας τον πελάτη με τη σειρά του να περιμένει περισσότερο στον δρόμο.»

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Οι «έξυπνες» διαγνώσεις θα προλαμβάνουν τις βλάβες των οχημάτων

Αλλάζουν όλα στα ηλεκτρικά! Η πρώτη 3D μπαταρία φορτίζει σε 3 λεπτά και δεν παίρνει φωτιά!

Η Honda αλλάζει τα δεδομένα στα EV και μας δείχνει το νέο της σήμα (photos)