EICMA 2023: Kove 800X Adventure / Adventure PRO / Rally


Σε τρεις εκδόσεις θα κάνει σεφτέ στην Ευρώπη η πολυαναμενόμενη adventure της Kove που εντυπωσιάζει με ένα συγκεκριμένο αριθμό από τα τεχνικά χαρακτηριστικά της.

  • ΣΠΥΡΟΣ ΤΣΑΝΤΗΛΑΣ
  • 10/11/2023

Η εμφάνιση της Kove στην περσινή EICMA προκάλεσε ενδιαφέρον προερχόμενη από μια σχετικά νέα εταιρεία, εν πολλοίς άγνωστη στο δυτικό κοινό και η οποία λίγες εβδομάδες μετά την ιταλική έκθεση θα πήγαινε στο Ντακάρ με μια δική της μοτοσυκλέτα.

Η δε πρωτότυπη adventure 800X που εμφάνισε έμοιαζε εκ πρώτης όψεως ως απλώς άλλη μια άφιξη στην κατηγορία με τα προβλεπόμενα, δηλαδή δικύλινδρο σε σειρά 799 cc με 95 hp, μα λίγη περισσότερη μελέτη στα τεχνικά χαρακτηριστικά της μοτοσυκλέτας γούρλωνε τα μάτια όταν έφτανες στις διαστάσεις: το υγρό βάρος 183 κιλών είναι ένα όνειρο ακόμη και για Α2 μοτοσυκλέτες.

Πέρυσι το ενδιαφέρον μας για την Kove ήταν λίγο-πολύ ακαδημαϊκό καθώς, πέραν της δεδηλωμένης πρόθεσης να έρθει στην Ευρώπη, η μοτοσυκλέτα ήταν πρωτότυπη και η εταιρεία δεν είχε αντιπροσώπευση στην Ελλάδα. Έναν χρόνο αργότερα όμως μετράμε αντίστροφα για την ενεργοποίησή της στη χώρα μας υπό τη Γκοργκόλης Α.Ε. με την είσοδο του 2024 και το 800Χ αποκτά εντελώς άλλη οπτική, απτή και κοντινή.

Στο Μιλάνο λοιπόν η Kove επέστρεψε με σαφώς μεγαλύτερη και πιο φιλόδοξη γκάμα από πέρυσι, με το 800Χ να πρωταγωνιστεί σε τρεις εκδόσεις. Σε όλες φιγουράρει ο υγρόψυκτος παράλληλος δικύλινδρος με στρόφαλο χρονισμένο στις 270 μοίρες, δύο εκκεντροφόρους και τετραβάλβιδες κεφαλές, με ονομαστική απόδοση 95.2 hp στις 9,000 rpm και 8.2 kgm στις 7,500 rpm μέσω εξατάχυτου κιβωτίου και μονόδρομου συμπλέκτη.

Η βασική έκδοση ονομάζεται 800X Adventure, φορά ρυθμιζόμενες αναρτήσεις της Yu-An με ανεστραμμένο πιρούνι και ένα αμορτισέρ, αμφότερα με διαδρομές 210 mm, και φρενάρει με δύο διπίστονες δαγκάνες της Hangte σε δίσκους 310 mm, με μια μονοπίστονη πίσω σε 240 mm δίσκο.

Κυλά σε τροχούς 90/90-21 μπροστά και 150/70-18 πίσω σε ακτινωτές ζάντες που φορούν tubeless λάστιχα της CST, η σέλα της ανέρχεται σε λογικότατο ύψος που ρυθμίζεται μεταξύ 835 και 845 mm και στα επίσημα τεχνικά χαρακτηριστικά της επιμένει και φέτος στο νοστιμότατο βάρος των μόλις 183 υγρών κιλών. Το οποίο γίνεται ακόμη γλυκύτερο όταν διαβάζουμε πως περιλαμβάνει 20 λίτρα βενζίνης στο ρεζερβουάρ!

Ο εξοπλισμός της περιλαμβάνει traction control, οθόνη TFT 5 ιντσών με συνδεσιμότητα (και δυνατότητα mirroring του τηλεφώνου), πλευρικά κάγκελα προστασίας, ποδιά κινητήρα και παροχή USB.

Δίπλα της θα βρούμε μια λίγο ανώτερων προδιαγραφών παραλλαγή, την 800 Adventure PRO που εξοπλίζεται για περισσότερο χώμα με ρυθμιζόμενα πιρούνι και αμορτισέρ ΚΥΒ με διαδρομές 240 mm, ακτινικά φρένα της Taisko με τετραπίστονες δαγκάνες μπροστά και λάστιχα της Pirelli σε πρώτη τοποθέτηση.

Οι διαφορές αυτές μεταφράζονται σε ύψος σέλας 865-875 mm, καθώς και σε δύο επιπλέον κιλά στη ζυγαριά που φτάνει πλέον στα 185 κιλά, υγρά πάντα.

Ο εξοπλισμός της PRO έκδοσης είναι ίδιος με της Adventure συν μια σημαντική προσθήκη: quick shifter.

Το τρίτο χτύπημα στην EICMA 2023 είναι η 800X Rally, ο οποία δηλώνει πρόθυμη για δύσκολες αποστολές, ενδεχομένως αγωνιστικού τύπου. Εδώ η Kove έχει αλλάξει τη ρύθμιση του κινητήρα που στο μέγιστό του αποδίδει 93.9 hp και την ίδια ροπή με τις άλλες εκδοχές, ενώ φορά ακόμη ψηλότερες αναρτήσεις με την υπογραφή της Yu-An με διαδρομές 270 mm μπροστά και 250 πίσω.

Το ρεζερβουάρ έχει χάσει ένα λίτρο για συνολική χωρητικότητα 19, το πίσω λάστιχο στενεύει σε διάσταση 140/80-18, το ύψος σέλας σκαρφαλώνει στα 895 mm και το μπροστινό φρένο περιορίζεται σε έναν μόνο δίσκο με διπίστονη δαγκάνα της Taisko, ενώ το βάρος σε κατάσταση λειτουργίας περιορίζεται στα άκρως εντυπωσιακά 169 κιλά!

Η Kove αναγράφει στα επίσημα τεχνικά στοιχεία πως και οι τρεις εκδόσεις είναι Euro 5, οπότε μπορούν να εισαχθούν και στη χώρα μας.

Περιμένουμε εναγωνίως, ειδικά από τη στιγμή που συναντάμε τέτοιες ειδήσεις όπως αυτή εδώ για την τιμή της.

JOIN US