H Kawasaki παρουσίασε μια H2 SX που καίει υδρογόνο


Σε συνέδριο στην Ιαπωνία η Kawasaki Heavy Industries εμφάνισε την πρώτη μοτοσυκλέτα που κινείται καταναλώνοντας αποκλειστικά υδρογόνο ως καύσιμο.

  • ΣΠΥΡΟΣ ΤΣΑΝΤΗΛΑΣ
  • 14/12/2023

Ως μέλος της ιαπωνικής κοινοπραξίας HySE (Hydrogen Small mobility & Engine) που προωθεί το υδρογόνο ως εναλλακτικό "πράσινο" καύσιμο ενάντια στη λαίλαπα των μπαταριών, η Kawasaki διοργάνωσε την Τρίτη 12 Δεκεμβρίου 2023 στην Ιαπωνία συνέδριο για να αναλυθεί η πρόοδος στο στρατηγικό της πλάνο Group Vision 2030.

Με κεντρικό θέμα το πέρασμα σε μια οικολογικότερη οικονομία, η Kawasaki ανέπτυξε εκεί το πλάνο της για τα επόμενα χρόνια, όντας πρωτοπόρος αφού ήδη διαθέτει στην αγορά τις πρώτες υβριδικές μοτοσυκλέτες, Ninja 7 Hybrid και Z7 Hybrid. Αυτές ωστόσο χρησιμοποιούν συνδυαστικά την ηλεκτροκίνηση με κινητήρες εσωτερικής καύσης, ενώ το νέο πρωτότυπο που έκανε την πρώτη του εμφάνιση διά ζώσης σε αυτό το συνέδριο το πάει ένα βήμα παραπέρα.

Το εν λόγω αβάπτιστο πρωτότυπο χτίστηκε πάνω στην Kawasaki Ninja H2 SX και τροφοδοτεί με καθαρό υδρογόνο και μόνο τον πανίσχυρο τετρακύλινδρο σε σειρά κινητήρα της με τον κομπρέσορα. Εδώ δηλαδή δεν έχουμε ηλεκτροκίνηση, μα έναν κινητήρα εσωτερικής καύσης που αντί για βενζίνη καίει υδρογόνο.

Οι βαλίτσες του πρωτότυπου H2 SX υδρογόνου είναι ουσιαστικά ο αποθηκευτικός χώρος των φιαλών που περιέχουν το καύσιμο αέριο υπό υψηλή πίεση, γι' αυτό και σε αυτή τη φάση είναι αφύσικα μεγάλες, καθώς το πρωτότυπο είναι πλήρως λειτουργικό και οδηγήθηκε στη σκηνή της εκδήλωσης.

Ο πρόεδρος της Kawasaki Motors, Hiroshi Ito, αποκάλυψε πως οι δοκιμές του πρωτοτύπου θα ξεκινήσουν στις αρχές του 2024, με το βλέμμα στραμμένο στις αρχές της δεκαετίες του 2030 που η Kawasaki θέτει ως ορίζοντα για την εμπορική διάθεση κινητήρων υδρογόνου.

Εκεί έγινε γνωστό πως το πειραματικό τετράτροχο HySE-X1 που θα τρέξει στο Dakar Rally 2024 - εκπροσωπώντας την κοινοπραξία HySE των τεσσάρων Ιαπώνων κατασκευαστών μοτοσυκλετών και της Toyota - θα χρησιμοποιεί αυτόν τον ίδιο τετρακύλινδρο της H2 SX με καύσιμο υδρογόνο.

Παράλληλα αποκάλυψε πως η ιαπωνική εταιρεία εξελίσσει δύο ακόμη κινητήρες εξακύλινδρους με τούρμπο, έναν βενζίνης (πράσινη κεφαλή) κι έναν υδρογόνου (μπλε κεφαλή). Αμφότεροι έχουν σχεδιαστεί με βάση τον τετρακύλινδρο της H2R και ο βενζινοκίνητος προορίζεται να μπει σύντομα στην παραγωγή για να χρησιμοποιηθεί σε ελαφριά αεροσκάφη σε έναν υβριδικό συνδυασμό με ηλεκτροκινητήρα.

Μάλιστα έγινε γνωστό πως νωρίς στο 2024 η Kawasaki θα ξεκινήσει με τη Voltaero δοκιμές χρησιμοποιώντας σε πρώτη φάση τον τετρακύλινδρο της H2 SX μέχρι να είναι έτοιμος και ο νέος εξακύλινδρος.

Το πλάνο είναι να έχει σε μαζική παραγωγή τον βενζινοκίνητο κινητήρα ως το 2030 και τον υδρογόνου ως το 2035, ενώ στα σκαριά υπάρχει και μια έκδοση που να καίει αεροπορικά καύσιμα.

JOIN US