Yamaha XSR900 DB40 Prototype


Το ντεμπούτο ενός πρωτοτύπου με ρετρό φέρινγκ στο Goodwood Festival of Speed αποκαλύπτει την πρόθεση της Yamaha να χτίσει πάνω στη νέα γενιά XSR900.

  • ΣΠΥΡΟΣ ΤΣΑΝΤΗΛΑΣ
  • 14/7/2023

Καιρό τώρα ο ιαπωνικός Τύπος τυρβάζει περί της πρόθεσης της Yamaha να δημιουργήσει νέες σπορ μοτοσυκλέτες με τον τρικύλινδρο CP3 κινητήρα. Η πρώτη λογική σκέψη παντρεύει το ΜΤ-09 με μια μοτοσυκλέτα στη λογική του νέου YZF-R7, αλλά δεν έχουν λείψει επίσης οι αναφορές σε XSR900 με vintage racer κοστούμια.

Η αιτία ίσως ανατρέχει στην πρόσφατη παρουσίαση ενός body kit από την ιαπωνική Y’S Gear που πήρε παγκόσμια δημοσιότητα και οι φήμες φούντωσαν τον περασμένο Μάιο όταν η ίδια η Yamaha παρουσίασε το πολύ συγγενές κιτ XSR900 Racer ως επίσημο αξεσουάρ του μοντέλου.

Με τα ιαπωνικά περιοδικά να περιμένουν ένα XSR900 GP με ολόσωμα κοστούμια και σχεδίαση αλά MV Agusta Superveloce, η απάντηση της Yamaha απέκτησε επίσημη υπόσταση στο αγγλικό Goodwood Festival of Speed, έναν ετήσιο θεσμό που κουμπώνει ιδανικά με την προώθηση της Sport Heritage σειράς μοτοσυκλετών και αξεσουάρ αναβάτη της Yamaha.

Το XSR900 DB40 Prototype έκανε την πρώτη του εμφάνιση στον Goodwood Hill για πρώτη φορά την Πέμπτη, 13/7, στα πλαίσια του προγράμματος ‘Batch 6 First Glance’, κάνοντας έναν γύρο στη διαδρομή στα χέρια του πρώην αναβάτη GP της εταιρείας στα δίχρονα χρόνια του YZR500, Niall Mackenzie, πριν περάσει στα χέρια επιλεγμένων δημοσιογράφων και μερικών VIP καλεσμένων το Σάββατο και την Κυριακή, δύο τελευταίες μέρες του τετραήμερου φεστιβάλ.

Τεχνικές πληροφορίες δεν αποκαλύπτονται, ωστόσο είναι σαφές πως η βάση προέρχεται από το XSR900 που το 2022 απόλαυσε μια κοσμογονική αναβάθμιση στα πρότυπα της τελευταίας γενιάς MT-09, μοστράροντας το Deltabox πλαίσιό του με λαχταριστό φινίρισμα βουρτσισμένου αλουμινίου.

Η ουρά είναι αρκετά όμοια με αυτή του Racer κιτ, ομοίως και η εξάτμιση της Akrapovic, αλλά το φέρινγκ είναι μεγαλύτερο και πολύ διαφορετικό από το μπικίνι του Racer που είναι σχεδιασμένο για να κουμπώνει με το στρογγυλό φανάρι του XSR900. Όσον αφορά στον κινητήρα, η Yamaha περιορίζεται στο να δηλώσει το προφανές, πως είναι δηλαδή ο CP3 στην τελευταία του μορφή με 890 cc.

Η παρουσίαση του XSR900 DB40 Prototype πιθανότατα προλογίζει ένα ανάλογο νέο μοντέλο, το οποίο θα δούμε αργά ή γρήγορα στο νέο του ντεμπούτο στην παραγωγή. Να ελπίσουμε στην επερχόμενη EICMA 2023 σε τέσσερεις μήνες;