Yamaha XSR900 GP 2024: Η «αγωνιάρα» που όλοι περιμέναμε


Με το βλέμμα στην δεκαετία του 80 αλλά και των αρχών του 90, η Yamaha παρουσίασε το τελευταίο της δημιούργημα της σειράς XSR, κάτι σαν... R9, που λέγαμε, αλλά όχι με αυτό το όνομα.

  • ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΜΙΣΤΙΛΟΓΛΟΥ
  • 25/10/2023

Η παρουσίαση της νέας Yamaha XSR900 GP 2024 είναι πραγματικότητα. Επιβεβαιώνοντας τις επίμονες φήμες, για την κυκλοφορία μίας retro replica που θυμίζει superbike, με την βάση του κινητήρα CP3, η Yamaha αποκάλυψε το μοντέλο, για να θυμηθούν οι παλιοί και να μαθαίνουν οι νεότεροι.

Αρχής γενομένης από την εμφάνιση, το XSR900 GP αναφέρεται άμεσα στις αγωνιστικές μοτοσυκλέτες της εποχής του 80 και του 90, όταν οι χορηγίες από εταιρείες τσιγάρων ήταν ο κανόνας – αυτός ο χρωματισμός του κόκκινου, κίτρινου και λευκού, ήταν της Marlboro. Αξίζει εδώ να σημειωθεί, ότι η Yamaha είχε πρωτοπορήσει και τεχνικά, την εποχή εκείνη, αφού τα περίφημα Deltabox πλαίσια της, ξεκίνησαν να αναπτύσσονται το 1982, από την παρουσίαση της αγωνιστικής YZR500 OW61 και μετά.

Τα ρετρό στοχεία δεν σταματούν στον χρωματισμό, αφού το σχήμα των fairing, τα βοηθητικά μπράτσα στήριξης της ζελατίνας και της μάσκας, ο τρόπος στήριξης των οργάνων και η επιλογή ενός μικρού, τετράγωνου φωτιστικού εμπρός αντί για το μεγάλο κυκλικό της XSR σειράς, είναι ακόμα μερικά στοιχεία από το παρελθόν που έρχονται ξανά στο σήμερα.

Νέα είναι και η σέλα, όπως και η ουρά με πίσω μαξιλαράκι, αλλά και number plates σε ρετρό στυλ. Για όποιον επιθυμεί, θα υπάρχει στον εξτρά εξοπλισμό και... το υπόλοιπο fairing, που ντύνει την μοτοσυκλέτα από την μέση και κάτω, καλύπτοντας και τον κινητήρα.

Το μοτέρ και το πλαίσιο του μοντέλου προέρχονται αυτούσια από το XSR900, όμως το υποπλαίσιο είναι νέο, ενώ ο σταυρός του τιμονιού είναι κατασκευασμένος από αλουμίνιο. Κοινές παραμένουν επίσης οι πλήρως ρυθμιζόμενες αναρτήσεις εμπρός και πίσω, από την KYB, όπως και οι «Spin Forged» τροχοί, που για την περίσταση έχουν κόκκινο χρώμα και ντύνονται με ελαστικά Bridgestone Battlax S23. Η θέση οδήγησης έχει γίνει πιο σπορ, χάρη στην χρήση κλιπ-ον, ενώ τα μαρσπιέ μπορούν να ρυθμιστούν σε 2 διαφορετικές θέσεις. Η τρόμπα του εμπρός φρένου, είναι ακτινική, της Brembo. 

Φυσικά είμαστε στο 2023 και, αν και η όλη μοτοσυκλέτα αποπνέει έναν ρετρό αέρα, υπάρχουν τα κατάλληλα ηλεκτρονικά συστήματα που επιβάλλει η εποχή. Μέσω της πλατφόρμας Yamaha Ride Control (YRC), ο αναβάτης έχει στην διάθεση του 3 2 χαρτογραφήσεις λειτουργίας (οι 2 παραμετροποιήσιμες) και μπορεί να ρυθμίσει το Traction Control, το σύστημα ελέγχου ολίσθησης SCS, το σύστημα ελέγχου φρένων BC αλλά και τον περιορισμό ανύψωσης εμπρός τροχού LIF -όλα με την υποστήριξη αδρανειακής μονάδας IMU 6 αξόνων.

Παράλληλα, υπάρχει Quickshifter για ανεβάσματα και κατεβάσματα, όπως και σύστημα προειδοποίησης φρένου έκτακτης ανάγκης ESS. Νέοι είναι και οι διακόπτες της μοτοσυκλέτας, ενώ προβλέπεται ακόμα και συνδεσιμότητα με κινητό τηλέφωνο, αλλά και cruise control, για πιο άνετες μεγάλες διαδρομές.

Η μοτοσυκλέτα θα γίνει διαθέσιμη τόσο στον χρωματισμό του λευκού-κίτρινου-κόκκινου (Legend Red), όσο και στην απόχρωση Power Grey, ενώ η διάθεσή του θα ξεκινήσει τον Απρίλιο του 2024.